טיפים לגידול גורי כלבים 

יש לכם גור כלבים חדש? אימצתם גור כלבים? מזל טוב! הוספת כלב חדש למשפחה, ובמיוחד גור כלבים היא חוויה מספקת ומאתגרת. אימוץ גור כלבים הינו מעשה נכון וראוי בעבור כל אדם! שילוב של כלב בחיינו גורם לנו לאושר רב בשגרת חיינו ולקיחת אחריות :-)

מספר טיפים שיעזרו לכם בגידול הגורים:

חינוך ואילוף גורים

על אף רצונכם בכלב מחונך ומאולף, אילוף כלבים גורים אינו מומלץ בימים ובשבועות הראשוניים לחייהם, היות וגורי הכלבים עדיין רכים ואינם מפותחים דיה כדי להבין את הוראות בעליהם. כמו כן הם אינם חשים מספיק ביטחון בשלב זה כדי לסמוך באופן מלא על בעליהם. עם זאת דרך החינוך והתקשורת המתנהלת מול הגורים חשובה מאוד.
לצד פינוק ואהבה לגור הכלבים הקטן, חשוב מאוד להקפיד על טון החלטי ומהותי אשר ינסוך בגורים ביטחון מלא ויוביל אותם להקשבה מוחלטת לבקשותיכם הברורות והפשוטות (איסור כרסום הרהיטים, איסור נשיכות והגדרת יציאות לטיול ועשיית צרכים). חינוך ואילוף לגורים מתחיל בגילאי 4 חודשים עד חצי שנה. כלב מאולף יהיה כלב קל ונוח בהמשך. חשוב להתייעץ עם מומחה לאילוף כלבים כדי לעשות את התהליך נכון.

חינוך לצרכים – בחודשים הראשונים כדאי להוציא את הגורים לטיולים לעיתים תכופות, כמו גם לרכוש פדים לגורים, כדי שילמדו לעשות את צרכיהם על הפד ולא על הרצפה או השטיח. ניתן לרכוש פדים כאלו בכל סניפי הרשת.

לילה טוב… אבל בהחלט קשה

 הלילה הראשון ולעיתים גם הלילה השני והשלישי מהווים עבור גורים צעירים ימים קשים מאוד, הן בשל הניתוק מאמם ומשפחתם המקורית והן בשל ההתמודדות עם מציאות חדשה ובלתי מוכרת.
במקרים אלו נוהגים גורים צעירים לילל ולהישאר ערים במרבית הלילה (בחיפוש אחר המוכר והידוע). על כן, ההתמודדות וההתנהלות עם גורי כלבים בימים אלו חייבת להיות עדינה, חמה ומוקפדת, כך שיוכלו להרגיש חלק מביתם החדש וחלק ממשפחתכם מורחבת. כך יקבלו הם ביטחון רב ותחושת שייכות מתבקשת.

בחירות נכונות ורכישות טובות

בשלב זה בטח כבר רכשתם חבילת גורים הכוללת מזון, קערת אוכל לכלבים, מיטה, חטיפים, מוצרי הדברה לכלבים, צעצועים לגורים ועוד. לגורים שאוהבים ללעוס כדי להתאים עצמות ומשחקים שיענו על הצורך שלהם מבלי להרוס לכם את הבית… כמו כן על אף הפיתוי, מומלץ להימנע מלתת לגורים מזון ביתי, שכן בריאותו עלולה להיפגע והוא עלול לסרב בהמשך לאכול מזון המיועד לכלבים.

בחירת מזון לכלבים מתאים הינה החלטה חשובה עבור הגורים. מזון איכותי ומזין לגורים יכול להשפיע באופן משמעותי על התפתחותו ובריאותו לאורך שנים. כדאי לברר על מזון מומלץ לגורים. מזון לגורים משתנה לפי טיבו, מרכיביו הייחודיים וסוג הגזע אליו שייך גור הכלבים. מזון לגורים שונה גם במחיר, כך שישנם מזונות זולים יותר, ומזונות איכותיים יקרים יותר. 
מזון כלבים הנחשב לבריא ומומלץ לגורים כולל תרכובות ייחודיות לגורים. ניתן למצוא מותגים מובילים המייצרים אוכל מוצאם לגורים כגון פרופלן לכלבים גורים, רויאל קנין לגורים, פרופק אולטימט לגורים, אקנה לגורים ארטבורן ועוד. סוגי מזון אלו נבחרו לסוג האוכל לגורים המשובח והטוב ביותר בשל תרכובתם העשירה הכוללת ויטמינים, תוספי מזון נדרשים ותרכובת מזון טרייה, איכותית ומזינה.

זמנים  

יצירת זמנים קבועים להאכלה וטיול תעזור לכם ולגור שלכם ביצירת סדר יום ברור ומסודר. הדבר יאפשר לכם בקרה על עשיית הצרכים. רוב הגורים מקבלים חצי מהכמות המומלצת בבוקר וחצי בערב. יש המאמינים כי לקבוע לכלבים זמני אוכל קבועים איננה נכונה, וטוענים שכלבים צריכים שתהיה להם "קערה מלאה " כל הזמן – אך הנחה זו היא מוטעית מיסודה.

 

בכל עת, המומחים של זו ארץ ישמחו לספק לכם תשובות לשאלות שלכם, ולהתאים לגור שלכם מזון כלבים איכותי וטרי. התקשרו אלינו או בקרו באחת מחנויות הרשת 09-7418471